Dieta dukan a fost creata de doctorul francez Pierre Dukan in urma cu mai mult de 10 ani ca tratament impotriva obezitatii.

Bine ati venit pe Dieta Dukan

Ce este dieta dukan ?

A fost un bestseller in franta de ani buni dar acum dieta dukan a devenit celebra in toata lumea. Nu e de mirare tinand cont ca se spune ca a ajutat 5 milioane de francezi sa slabeasca. Cantareata Jennifer Lopez si modelul Giselle Bundchen au slabit dupa sarcina cu aceasta dieta.

Dieta dukan a fost creata de doctorul francez Pierre Dukan in urma cu mai mult de 10 ani ca tratament impotriva obezitatii.

In principal dieta este bazata pe schema multe proteine – putini carbohidrati si are 4 etape. Nu are gramaje stricte ale alimentelor sau un numar limitat de calorii. Puteti manca oricat doriti, la orice ora, atat timp cat mancati proteine, cel putin la inceput.

De fapt, proteinele sunt elementul de baza in toate cele 4 etape ale dietei, impreuna cu taratele de ovaz, multa apa si mers 20 de minute pe jos zilnic. Legumele sunt permise in a doua etapa a dietei urmate apoi de cantitati mici de fructe si cereale integrale.

Va suna cunoscut? Seamana foarte mult cu dieta Atkins. Se slabeste rapid, chiar si 0,5 – 1 kilogram pe zi in timpul primei etape, ceea ce ajuta motivarea spune doctorul Pierre Dukan. De asemenea el promite ca senzatia de foame va disparea dupa a treia zi.

Totusi, tineti cont de faptul ca puteti suferi de respirtatie urat mirositoare, constipatie, gura uscata si oboseala – consecinte ale unei diete sarace in carbohidrati si cu multe proteine.

Ce puteti manca

Etapa 1, faza de atac, este destul de simpla: Puteti manca oricat de multe proteine impreuna cu o lingura jumatate de tarate de ovaz si un litru jumatate de apa.

Puteti alege carne slaba (exclus porc sau oaie), peste, oua, soia si lactate cu continut scazut de grasimi.

Etapa a doua, faza de croaziera, permite consumul in orice cantitati de legume ce nu contin amidon pe langa alimentele permise la faza de atac.

Morcovii, fasolea, porumbul si cartofii nu sunt permise in aceasta etapa dar vor fi introduse in meniu la urmatoarea etapa.

Etapa a treia, consolidarea, permite consumul de proteine (inclusiv porc sau oaie) si legume zilnic, un fruct cu continut scazut de zahar, doua felii de paine din faina integrala si o portie de branzeturi tari. De asemenea se pot lua una sau doua gustari ce contin amidon si una sau doua mancaruri de “sarbatorire” (puteti manca orice doriti) saptamanal.

Etapa a patra, stabilizarea, este partea de intretinere a dietei. Autorul promite ca veti putea manca orice doriti fara a va ingrasa daca urmati regulile:

  • O zi pe saptamana va fi intotdeauna de atac.
  • Mancati 3 linguri de tarate de ovaz pe zi.
  • Umblati 20 de minute zilnic si evitati lifturile sau scarile rulante.

Guma de mestecat fara zahar, indulcitorii artificiali, otetul si condimentele sunt permise in dieta dukan. De asemenea va incurajam sa luati multivitamine si minerale.

Cum functioneaza

In faza de atac se slabeste rapid cu o dieta bazata pe proteine. Ramaneti la aceasta etapa intre una si zece zile si asteptati-va sa slabiti aproximativ trei kilograme in cinci zile.

In timpul fazei de croaziera, ce poate dura pana la 4 luni in functie de cate kilograme vreti sa scadeti, corpul se recupereaza si se adapteaza la scaderea in greutate. Doctorul recomanda sa ramaneti la aceasta etapa pana ajungeti la greutatea dorita. Asteptati-va sa slabiti aproximativ un kilogram pe saptamana.

Etapa de consolidare este perioada critica intre slabire si intretinere, dar nu va asteptati sa pierdeti in greutate. Aceasta este perioada in care corpul este cel mai vulnerabil la a pune kilogramele inapoi, dar daca ramaneti in aceasta etapa 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut veti evita ingrasarea.

Etapa a patra, etapa de intretinere, este pe viata. Veti evita ingrasarea daca urmati regulile, o zi de atac pe saptamana plus tarate de ovaz si activitate fizica.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (55 votes cast)
Bine ati venit pe Dieta Dukan, 4.7 out of 5 based on 55 ratings