Dieta dukan a fost creata de doctorul francez Pierre Dukan in urma cu mai mult de 10 ani ca tratament impotriva obezitatii.
alimente dukan

Broccoli in dieta dukan

Se poate consuma in:

Croaziera PV 

Consolidare 

Stabilizare 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Informatii nutritionale:



Proteine – 2.8%; Lipide – 0%; Glucide – 6.6%; KCal/100g – 34.

UN „BUCHET” DE AVANTAJE PENTRU SANATATE.

Astazi este leguma preferata a americanilor. Conform statisticilor, consumul de broccoli a crescut de 8 ori intre 1970 si 1989. Totusi, cu numai cateva decenii in urma, broccoli putea fi gasit numai in gradinile si bucatariile imigrantilor italieni. Cand eu si sotul meu am calatorit in Itala, privind tot timpul pe fereastra, am vazut pretutindeni trandafiri si broccoli, uneori in acelasi rand – capatanile verzi, decorative, plantate in spatiile goale dintre tufisurile de flori. Desi este numit uneori „sparanghelul omului sarac”, broccoli era regele legumelor la banchetele romanilor. Era servit in multe feluri, cel mai popular fiind soteul cu chimen, coriandru, ceapa, ulei si vin.

Broccoli  are cel putin cinci avantaje importante pentru sanatate – si cine stie cate or mai fi si nu le-am descoperit inca! Apoi, ca leguma verde, plina de carotenoide, ajuta la prevenirea cancerului la plamani, fiind eficient chiar si in cazul fumatorilor. De fapt, statistic, persoanele care consuma mult broccoli au o incidenta redusa a cancerului de orice tip. In experimentele facute pe animale, broccoli a protejat chiar cobaii impotriva efectului radiatiilor. In al treilea rand, o cana de broccoli gatit contine de doua ori mai multa vitamina C. (un panaceu conoscut), decat se recomanda pentru dieta zilnica. Un al patrulea avantaj: este una din cele mai importante surse vegetale de calciu, care ajuta la prevenirea deteriorarii oaselor la femeile in varsta, si intareste sanatatea oaselor si a dintilor.  Si, spre deosebire de multe produse lactate la care obisnuim sa ne gandim mai intai cand e vorba de cacliu, broccoli nu are grasime. In al cincilea rand, broccoli contine mult potasiu, care protejeaza inima.

Reputatia de „luptator” impotriva cancerului a acestei legume este rezultatul studiilor statistice, care compara alimentatia unor grupuri mari de persoane si rata de aparitie a cancerului. Da, recent, s-a descoperit si motivul. Cercetatorii de la „John Hopkins University School of Medicine” au izolat in legume o substanta care protejeaza impotriva tumorilor. Aceasta substanta, numita sulforafan, este gasita in proportiile cele mai mari in broccoli si alte legume crucifere, ca si in morcovi si ceapa verde.

Din fericire, ne putem bucura de broccoli in aperitive, supe, diverse preparate cu paste fainoase, salate, pizza si soiuri de paine.

La piata

Broccoli proaspat se gaseste pe piata toamna si primavara. Capatanile de broccoli trebuie sa fie de un verde luminos, poate cu o usoara tenta purpurie, cu mugurii strans inchisi. Nu cumparati niciodata broccoli care au o culoare galbuie, un semn sigur ca leguma este trecuta. Examinati si tulpinile. Tulpinile poroase si lemnoase indica faptul ca leguma va fi tare si lipsita de gust. Evitati orice broccoli cu miros pronuntat.

In afara sezonului, puteti folosi si legumele congelate, care sunt niste produse destul de bune.

In bucatarie

Pentru depozitare, infasurati capatana intr-un prosop de panza si introduceti-o apoi intr-o punga de plastic, Nu legati punga la gura. Puteti pastra in acest fel broccoli in frigider timp de 3 zile. Daca aveti mai mult loc in frigider, un mod si mai bun de a pastra broccoli (eu procedez la fel si cu sparanghelul) este sa il tineti ca pe un buchet de flori. Retezati capetele tulpinilor si puneti-le vertical intr-un vas cu aproximativ 5 centimetri de apa, acoperiti lejer capatana cu o punga de plastic si puneti la frigider.

Pentru a avea gustul cel mai bun, broccoli trebuie sa fie gatit doar atat cat sa se fragezeasca, nu mai mult. Daca decojiti tulpinile, acestea se vor gati in acelasi timp cu inflorescenta, eliminand astfel nevoia de a le gati suplimentar.

Consumul de broccoli de 4 sau 5 ori pe saptamana ar fi binevenit din punct de vedere al sanatatii, dar ar fi destul de plictisitor daca nu am varia prezentarea. Serviti broccoli in diferite forme si combinatii, profitand de capacitatea sa de a se preta la o infinita varietate de mancaruri, Broccoli este cu adevarat un superaliment de cinci stele!

Cum se fierbe la aburi sau cum se opareste broccoli proaspat

Broccoli proaspat gatit este un ingredient folosit in mai multe din retetele care urmeaza. Poate fi fiert la aburi sau oparit, dar cea mai buna metoda este fierberea la aburi, deoarece pastreaza mai mult din potasiul continut de leguma.

Spalati broccoli si curatati tulpinile de coaja. Detasati inflorescenta. Taiati tulpinile in bucati de 1 cm. Daca buchetelele sunt prea mari, taiati-le in doua pe lungime.

Pentru fierberea la aburi

Puneti apa la fiert intr-un vas, cat sa se ridice 3 cm de la fundul vasului. Puneti broccoli intr-o sita, cu tulpinile la fund si inflorescenta deasupra. Acoperiti si fierbeti pana cand broccoli se fragezeste, aproximativ 6 minute. Clatiti cu apa rece pentru a opri actiunea fierberii.

Pentru oparire

Umpleti o oala mare cu apa pana la mijloc. Dati-o in fiert. Opariti broccoli in apa clocotita, timp de 2 sau 3 minute, pana cand se fragezeste. Scurgeti si clatiti cu apa rece pentru a stopa actiunea fierberii.

Este important sa nu fierbeti prea mult broccoli, deoarece va fi gatit in continuare in retetele urmatoare.

Broccoli in dieta dukan, 5.0 out of 5 based on 2 ratings


S-ar putea sa iti placa:

Lasati un comantariu