Dieta dukan a fost creata de doctorul francez Pierre Dukan in urma cu mai mult de 10 ani ca tratament impotriva obezitatii.

Etapa de consolidare

Felicitari! Ati terminat etapa de croaziera si ati atins greutatea dorita.

Acum tot efortul a fost rasplatit, ati ajuns la greutatea dorita, dar riscul de a pune inapoi kilogramele pierdute este imens daca nu aveti grija ce mancati.

Avantajul acestei etape este ca puteti adauga multe produse delicioase in dieta, interzise in perioada de croaziera, deoarece nu mai trebuie sa slabiti ci doar sa va pastrati greutatea actuala.

Regula de baza a etapei de consolidare in dieta dukan este: pentru fiecare kilogram pierdut trebuie sa stati la aceasta etapa zece zile. Ca exemplu daca ati pierdut 5 kilograme trebuie sa ramaneti la etapa de consolidare 50 de zile.

Aceasta etapa reprezinta o cale controlata de a ajunge la normal. Ati invatat multe despre mancare, gatit si nutritie in etapa de croaziera. Acum puteti extinde aceste cunostinte introducand alimente noi in dieta.

Pe langa produsele permise in etapele anterioare acumputeti manca: paine, fructe, branzeturi si cateva produse ce contin amidon.

1 fruct pe zi.

  • In principiu aveti voie orice fruct cu exceptia bananelor, cireselor si fructelor uscate. In cazul fructelor mici, de exemplu afine, se mananca un pumn.

2 felii de paine din faina integrala pe zi

  • Pot fi mancate in orice moment al zilei: mic dejun, sandwich, cu supa.

40 de grame de branzeturi pe zi

  • Puteti manca: gouda, svaiter, cheddar. Evitati branza de capra, camembert, roquefort. Este recomandat sa mancati toata portia la aceeasi masa.

2 portii de produse cu amidon pe saptamana

Evitati orezul si cartofii.

  • Pastele – pentru cele mai bune rezunltate folositi paste integrale gatite al dente. Nu folositi smantana sau unt cand le preparati si limitativa la maxim 220 de grame produs finit.
  • Orez integral – aceeasi cantitate ca pastele.
  • Linte si fasole

Carne de porc si oaie

  • O data pe saptamana puteti manca porc si oaie dar incercati sa mancati carne slaba.

Mese de sarbatorire

De doua ori pe saptamana puteti sa aveti mese de sarbatorire. Puteti manca orice. DA, chair si pizza, cartofi prajiti si inghetata, dar exista totusi reguli:

  • Nu mancati mai mult de o portie, ideea e sa savurati gustul nu sa va indopati.
  • Intre doua mese de sarbatorire trebuie sa treaca cel putin o zi. Trebuie sa ii lasati corpului timp sa arda caloriile in plus.

Ziua de proteine

Ultima dar nu cea din urma regula: o zi de proteine (PP) pe saptamana. Aceasta garanteaza ca nu va veti ingrasa. In aceasta zi puteti consuma doar produsele permise in faza de atac.

Etapa de consolidare, 4.8 out of 5 based on 5 ratings


S-ar putea sa iti placa:

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (5 votes cast)
You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasati un comantariu